perjantai 11. kesäkuuta 2010

11. lomapäivä, Utö & 12. lomapäivä, Kasnäs

Torstai meni Utössä.
Aika hurjaa, satamamaksu 25 egeä ja sillä sai sähkön ja veden. Suihkuun olis päässyt aamulla miehet klo 7-9 ja naiset klo 9-11. Saunan avausmaksu olis ollut 20€ + 8€ tunti/henkilö. Palveluihin nähden kova maksu, mutta toisaalta sen ymmärtää kun kyseessä on Utö.
Käpöteltiin kylällä ja meekialainen sai slaagin yhdestä mustasta lampaasta jolla oli äänenmurros. Nostin hirveen metakan.
Kävi vähän huono tuuri majakan kanssa. Henkilö joka sitä esittelee, oli estynyt ja kierroksen olis pitänyt joku, joka ei tiennyt siitä oikeastaan mitään. Päätettiin siis jättää majakkarundi vaikka elokuulle.
Kylä on oikein kivan näkönen paikka, paljon kivempi kun se uusi hotellin (=eli entinen armeijan parakkikeskittymä) edessä oleva vierasvenelaituri.
Vanhassa laiturissa yöpyminen olis ollut kybän.
Jäi vähän vaisu fiilis tosta Utöstä, jota kaikki aina hehkuttaa, mutta täytynee ottaa vahinko takasin elokuussa, kun on toinen lomasetti.

Meidän oli tarkoitus jäädä pitelemään sadepäivää Utöön perjantaiksi ja jatkaa matkaa lauantaina Taalintehtaalle, mutta faija hokas tuulitiedotuksista, että lauantaille on myrskytuulta luvassa joku 14-16 m/s. Niinpä siirryttiin plan B:hen ja lähdettiin jo perjantaiaamuna liikenteeseen.
Tai oikeastaan noi hullut lähti aamulla jo puol seiskan aikaan kun meekialainen veteli vielä sikeitä. Mutta hyvä niin, faija välttyi pahimmalta sateelta, joka tuli vasta iltapäivällä. Me pompittiin (kir-jai-mel-li-ses-ti) mamin kanssa suurin osa matkasta keulapunkassa, tai mami kävi välillä tuuraamassa faijaa, mä en. Oli nimittäin koko matka melkosta vastatuulta ja koneella rytkytettiin. Hyvä kuitenkin että lähdettiin, sillä meekialainen varmaan viihtyy Kasnäsissä paremmin useamman päivän ku Utössä.

Faija ja mami oli melkosen märkiä kun päästiin perille Kasnäsiin. Meekialainen vaan hekotteli sisätiloissa.
Heti kun oltiin saatu noitten kledjut ripustettua kuivamaan ympäri venettä, lähdettiin kylpylään.
Ja hei haloo, voitteks käsittää, oltiin liottu siellä jo jonkun aikaa, kun koko mestasta meni sähköt. Noh, saunoissa, pesutiloissa ja pukkareissahan ei ollut ikkunoita, joten ne oli ihan pilkkopimeät. Eikä suihkuista tullut vettä, kun nekin toimi sähköpumpuilla. Jatkettiin siis likoamista. Onneks meil oli poreallas vallattuna, ku siel oli kaikista lämpimin vesi!!!
Tiedotus kyllä toimi hyvin ja mami sai lainaks fikkarin, niin että se pääs hakemaan pukkarista mulle vähän safkaa. Vedin mölöt poreettomas poreessa.
Siinä vaiheessa kun katkos oli kestänyt noin 45 minsaa, henkilökunta alkoi haalimaan meekialaiselle vettä vauvojen vannaan, jotta saivat mut huuhdeltua kylpylävedestä. Aika ystävällistä!
No tietty hei siinä vaiheessa, kun oli saatu kledjut päälle, sähköt tuli takas. Hullu mami riisu mut uudestaan ja vei uudestaan suihkuun. Se kun tuli vähän fanaattiseksi siitä edellisen kylpyläreissun jälkeisestä ihottumasta....
Kun toi koko kylpyläruljanssi oli viimeinkin päätöksessä, meekialainen oli niin lötkö-veltto-väsynyt, että noi ei meinannut saada mulle sadetakkiakaan päälle :)
Kylläpä päiväunet maistui!!!
Huomenna uudestaan uiskentelemaan, ku tietty saatiin uudet flabat sieltä kylpylästä. Toivottavasti sähköt nyt pysyy päällä.
Ja mami aikoo pestä vähän pyykkiä, täällä on muuten superhalpa pyykinpesukone+kuivausrumpu. Euron per kone, kuivausrumpu ei maksa mitään. Yleensä pesukoneellinen maksaa vitosen.
Satamamaksu täällä on 20€ ja jos haluaa mennä kylpylään niin se on 28€ (sis. 2 aikuista ja 2 lasta). Viime vuonna satama+kylpylämaksuun kuului koko venekunta.

Illalla käytiin vielä pizzalla, nams nams.

Eli MerviMeriMummille terkut, kyllä Utössä on käyty!!!

Meekialaisella alkaa muuten olemaan ihan kivasti jo väriä naamassa, vai mitä!